A DVTK kamuakadémia, avagy legalább kérdezni tudjunk 1. rész


Mottó: A futballpokolba vezető út, a futballfélműveltek jó szándékával van kikövezve.

Jelen cikksorozattal sajnos, újabb ellenségeket szerzek magamnak, ami nem szándékom. Azonban valaha, valamikor gátat kéne szabni annak, hogy a magyar futballtehetségek ne tudják befutni azt a sportkarriert, amit befuthatnának.

Miért nem sikerül nekik mindez?

Azért, mert edzőik mindent elkövetnek, hogy ne fejlődjenek.

A DVTK honlapján találkoztunk az alábbi videóval, ahol ismételten szembesülhettünk azzal, hogy a szervezeti szintű  futballfélműveltség, milyen károkat tud okozni a magyar futballban.

Megválaszolandó kérdések, amik nyilvánvalóan nem tisztázottak a DVTK Akadémián!

  • Elég-e, ha az akadémiai edző tapasztalati tudással rendelkezik és tapasztalati futballt oktat?
  • Hogyan lehetséges az, hogy nyilvánvaló tudásdeficittel dolgozó szakemberek vezetnek állami pénzen, akadémiai edzéseket?
  • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy mi a különbség az egyéni képzés és a poszttechnikai képzés között?
  • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy mik a követelmények a poszttechnikai képzés oktatásánál?
  • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy az a poszttechnikai (és nem egyéni képzés) gyakorlat, amit a videón láttunk, mind végrehajtásában, mind gyakorlatszerkesztésében ELVI HIBÁS volt?
  • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy van különbség gyakorlat közben feladat végrehajtása és feladat végrehajtása között?
      • Mert mást jelent a mozgásfeladat végrehajtása és mást a játékfeladat végrehajtása. Noha mindkét esetben feladatról beszélünk.
  • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy miből áll a futball? Mert felfogásuk szerint egyszer “Technikából – taktikából – fizikai részből – mentális részből”, másodszor “észlelésből – döntésből – kivitelezésből”?
      • Eldöntött tény-e a DVTK Akadémián, hogy a két szegmenshalmaz ÉS kapcsolatban, vagy VAGY kapcsolatban van egymással?
          • Mert ha ez előbbi az igaz, akkor van létjogosultsága a mozgáskoordinációs gyakorlatoknak, ha az utóbbi, akkor nincs. Lásd Real Madrid – Smartfootball előadást a Debreceni Futballegyetemen!
      • Ha viszont ÉS kapcsolat van a szegmensek között, akkor azt hogyan lehet feloldani? Feloldható-e egyáltalán játékelméletileg? Hiszen az előbbi analizáló gondolkodás eredménye, míg az utóbbi szintetizáló gondolkodásé.
      • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy a fenti kérdések tisztázása azért fontos, mert kihat a szakmai programra, az edzések gyakorlataira, a játékfejlesztésre és az edzésvezetés közbeni hibajavításra.
  • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy a futballjáték során nem játékhelyzetet oldunk meg, hanem JÁTÉKFELADATOT HAJTUNK VÉGRE A JÁTÉKHELYZET MEGOLDÁSON KERESZTÜL? Amely tudásnak  az oktatásban is meg kéne jelennie.
  • Tisztában vannak-e a DVTK Akadémián, hogy mi a döntés labdarúgásban? Hogyan néz ki a döntés folyamata?
      • Mert az nem abból a 3 elemből áll, mint ahogy ők elképzelik (észlelés-döntés-kivitelezés), hanem 12 – ből, amiről viszont – úgy tűnik -, fogalmuk sincs. Miután 9 – ről nincs tudomásuk, így nyilvánvaló, hogy a képzésben, a gyakorlatok összeállítása során ez meg sem jelenik.
      • Tudják-e a DVTK Akadémián, hogy az a fajta döntés, amit a játékosnak oktattak a videóban, az 60 %-ban előre kódolja a labdavesztést?
  • Milyen futballistákat képezhetnek egy olyan akadémián, ahol a fenti kérdések egyáltalán nem tisztázottak? Sőt! Kérdésként fel sem merülnek. Mert olybá tűnik, hogy még az a szellemi tőke is hiányzik a DVTK Akadélmiáról, hogy egyáltalán kérdéseket fogalmazzanak meg, mert a kérdésfeltevéshez is ÉRTŐ TUDÁS kellene.

Tágítsuk nézőpontunkat és tegyük fel kérdéseinket országos szinten.

  • Vajon az akadémiai edzőket kik képzik?
  • Vajon az edzőket oktatókat kik képzik?
  • Van-e felelőssége a fenti tudásdeficithez az Edzőképzőnek és a TF valamint társintézményeinek, akik ontják, a tudatlanabbnál, tudatlanabb edzőket?
  • Hogyan lehetséges az, hogy a magyar futball olyannyira nem tud kitermelni futballértelmiségieket, hogy amikor a Double Pass szakmai képzést tart Akadémiáknak, akkor legyen legalább egy ember, aki szakmailag vitázni tudjon a Double Pass szakembereivel? Hogyan lehetséges az, hogy nincs egyetlen egy szakember, aki felismeri a Double Pass szakmai anyag ellentmondásait és rámutasson néhány blődségükre, amivel a magyar futballon nemhogy nem segítenek, hanem ártanak azzal, hogy magyar pénzen, összezavarják még jobban a magyar edzőket. Lásd a DVTK Akadémia film edzői gondolatait és az azt reprezentáló gyakorlatot, ami SZERVEZETI TUDÁS EREDMÉNYE.

Jó lenne, ha fenti felvetéseimen NEM MEGSÉRTŐDNÉNEK A KOLLÉGÁK, HANEM MAGUKBA SZÁLLNÁNAK és önvizsgálatot tartanának!!!!

Vajon van-e felelősségük abban, hogy 11 éve, a nagy pénzcunamiban sem fejlődik a magyar futball? 

Folyt. köv.

Írta: Ferenczi Attila, a magyar futball morális pusztítója, minőségbiztosító

 

 

You May Also Like

Cikkajánló. Olvass bele!
Játékhelyzet – megoldás, avagy időutazás a játékhelyzet körül
Close