Az edzőképzésről beszélt Mezey

A vidi.hu-n és az nb1.hu-n jelent meg az alábbi hír:

A magyar edzőképzésről is szó esett azon a kétnapos konferencián, amelyet az edzőképzésért felelős UEFA bizottság, a Jira tartott. Dr. Mezey György maga is tagja ennek a bizottságnak, bár az elmúlt két évben vezetőedzői feladatai miatt nem tudott túl aktívan bekapcsolódni a munkájába.

“Be kellett számoljak a nemzetközi szövetségnek a jelen helyzetről, illetve a tervezett változtatásokról a honi edzőképzést illetően, amelyet egy vetítéssel egybekötött előadáson meg is tettem”, mondta honlapunknak dr. Mezey.

“Várhatóan március végén, április elején érkeznek az UEFA-tól megnézni, leellenőrizni, hogyan folyik nálunk a Pro-licences képzés, és az mennyiben felel meg az ő előírásaiknak. Mindezen felül persze sok szó esett más, érdekes dolgokról is. Külön téma volt, hogy Platini javaslatára bevezetik az európai képzésben azt a rendszert, amelyben az adott országok szövetségének javaslata alapján, országonként három-három Pro-licences hallagtó egyhetes kurzuson vehet részt Nyonban, ahol kicserélhetik saját tapasztalataikat, s ezáltal nemzetközi szinten is szert tehetnek ismeretekre. Nagy dolog, hogy az UEFA szakmai vezetői tartják majd a kurzust. A következő alkalommal viszont már a tagországok valamelyike ad otthont ennek a képzésnek, s a magam részéről nagyon örülnék annak, ha adott esetben a Puskás Akadémia, mint a Videoton technikai központja lehetne a magyarországi helyszín.”

Weblapunk a sok kommentelőnek az alábbi hozzászólást írta:

Tisztelt Hozzászólók!
Úgy látom, több hozzászóló nem rendelkezik kellő infóval az edzőképzésről.

1. Az UEFA rendszerű edzőképzés árban és óraszámban kb azonos a TF által szervezett hasonló szintű edzőképzésével. Csak az UEFA rendszerű edzőképzés intenzív kurzus, míg a TF-é elhúzódik 2 ill. 4 évre.

2. A TF-n oktatott labdarúgó szakmai anyag évtizedek óta semmit sem változott és már akkor korszerűtlen volt, amikor elindult maga a képzés 1960-as években

3. A mindenki által legendásan jónak tartott kölni főiskolától csak Magyarországon esik hasra mindenki, mert valójában az ott oktatott labdarúgó játékelmélet csak a német kultúrkörben használható, máshol NEM!!!!!

4. A magyar labdarúgó kultúra kihalásában döntő érdemeket szerzett a TF, mert átprogramozta a magyar edzők agyát, aminek a végterméke a sok képzetlen magyar edző és játékos lett

5. A problémát azonban a magyar UEFA rendszerű edzőképzés sem oldotta meg, hiszen az UEFA ajánlásokat elfelejtették illeszteni a magyar hagyományokhoz, ahhoz, AMIT pedig  KIFEJEZETTEN KÉR AZ UEFA A TAGORSZÁGOKTÓL!!!!!!!!!!

Ti. elődeink a világ legkorszerűbb játékelméletét alkották meg 1910-1960 között. Ez a mai napig évtizedekkel előzi meg a többi kultúráét. Kb a brazillal, spanyollal van azonos szinten.
Egy dimenzióval magasabb szinten van, mint az UEFA tanítások, és két dimenzióval magasabb szinten, mint a német játékelmélet. Ezt dokumentáltam A TRADICIONÁLIS MAGYAR LABDARÚGÁS ALAPELVEI című könyvemben. Vi. nem nekünk kéne más után menni, hanem nekünk kéne utat mutatni másnak. És ez nem mindegy.

6. Vi. a magyarországi UEFA edzőképzésre csak annyi hiba olvasható rá, hogy nem használja fel az iparágban rendelkezésre álló tudást.
Mert minden edzőképzés vezető (Mezey, Bicskei, Prukner) többnyire a saját gondolatkörére építi fel a képzési rendszert.
És miért is csinálna mást?
Hiszen a struktúra nem épít be minőségbiztosítást, ill. lehetőséget ad arra, hogy a mindenkori szakmai vezető a tudás letéteményesének higgye magát. Vi. controll nélkül dolgozhat. Aminek láthatjuk a végeredményét, hiszen a magyar foci 1997 óta sem lépett előre egy métert sem.

A rendszer hibája ott is látható, hogy az 1997 óta tartó képzést immáron  negyedszer írják át. Vi. NINCS KONTINUITÁS AZ ANYAGBAN.

Olyan alapdolgokban nincs a mai napig egyezség, hogy mik a szükséges alapfogalmak és azok definíciói, alapelvek és azok értelmezése, játékmodellek stb.

Az már csak hab a tortán, hogy a 1997-es UEFA ajánlást (holland játékelmélet), ami egy egzakt, komplett, zárt játékmodell volt, jó magyar szokás szerint nem értették meg, és összekeverték a vele polárisan más filozófiát valló német játékelmélettel (Both József), és olyan eklektikus valamit alkottak meg, aminek se eleje, se vége.
Ezt a problémát sem a Bicskei, sem a Prukner sem tudta feloldani.

Ferenczi Attila
PRO oktató
footballtrainer.hu
verebesedzoakademia.hu

You May Also Like

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Enter the text from the image below
 

Cikkajánló. Olvass bele!
Teszt
Close