Területvédekezési hiba


Az alábbi területvédekezési hiba a Hannover-Dortmund meccsen történt.

Kategóriája: védelmi lánc tagjainak ellentétes szándéka

Nézzük a szituációt!

han-dort

Leírás:

Bal oldali támadást vezetett a világos csapat. Sötét védelme jól zárt, ezért világos visszapasszolta a labdát. A visszapasszolt labdát világos átvette a kapu elé ívelte, társai lefejelték és a hálóba kotorták.

Nézzük meg sötét védelem eredeti helyezkedését!

Amikor még a labda a visszapassz előtti állapotban volt, az oldalvonal magasságában, a védelem a labda magasságában állt. A visszapassz után összesen három db védő volt az aki kisprintelt a labda visszaadásával egyidejűleg. A szaggatott nyíl kezdő pontja azt mutatja, hogy a védők honnan indultak. A többi védő maradt a kapu előtti térben gyömöszölve a világos támadókat.

Tanulság!

A visszapassz pillanatában a komplett védelemnek azonnal a 16-osig ki kellett volna futniuk és egy egységes zárt láncot alkotniuk. A világos csapatból 6 ember megjátszhatatlan lett volna, mert lesen állt. Ebben az esetben 10 db védő állt volna szembe 2 db világos támadóval.

You May Also Like

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

Cikkajánló. Olvass bele!
Szabadrúgásvari
Close